Budgetbeheer

Vindt u het lastig om uw inkomen te beheren en voelt u zich onzeker over uw financiële situatie, bent u bang in de schulden te komen of dat de schulden verder oplopen?
Dan kan budgetbeheer een oplossing zijn.
Bij budgetbeheer gaat u een overeenkomst aan met Bankers BBS.
U kunt een keuze maken uit 3 pakketten.
Het is afhankelijk van uw keuze hoe uitgebreid uw pakket is.

Bankers BBS opent samen met u een rekening waarop uw inkomen maandelijks wordt gestort. Hiernaast wordt er een rekening geopend waarop ik uw huishoudgeld elke week stort.

Van uw inkomen betalen wij dan elke maand uw vaste lasten. U loopt niet meer het risico dat u wordt afgesloten van gas, water en licht, of dat u te laat bent met het betalen van de huur of hypotheek. Er worden reserveringen gemaakt voor vaste lasten welke niet maandelijks betaald moeten worden, maar bijvoorbeeld per kwartaal of per jaar. Het geld wat dan nog over is, storten we op uw bankrekening. Hiermee regelt u zelf uw andere uitgaven, zoals uw boodschappen en andere aankopen/uitgaven.

Hierdoor houdt u overzicht op uw financiën en voorkomt u problemen. Alleen al de wetenschap dat alles goed geregeld is en dat er werk gemaakt wordt van aflossing van eventuele schulden geeft meestal veel rust. Tijdens het intakegesprek bij u thuis maken we afspraken over de besteding van uw inkomen, over welke dienst(en) voor u het meest geschikt zijn en welke kosten daaraan zijn verbonden.

Budgetbeheer licht

  • Opstarten van het dossier
  • Betaling energierekening
  • Betaling waterrekening
  • Betaling ziektekostenverzekering
  • Betaling huur en/of hypotheek
    Tenminste één reservering (indien budget dit toelaat)
  • Budgetplan
  • Nieuw rekeningnummer i.s.m. cliënt
  • Verwerken van post

Het resterende bedrag zal op uw leefgeld rekening worden gestort.
Hiervan dient u zelf de resterende rekeningen te betalen.
(telefoonrekening, internet, tv, abonnementen, verzekeringen, etc.)

Budgetbeheer basis

  • Opstarten van het dossier
  • Betaling energierekening
  • Betaling waterrekening
  • Betaling ziektekostenverzekering
  • Betaling huur en/of hypotheek
    Tenminste één reservering (indien budget dit toelaat)
  • Budgetplan
  • Nieuw rekeningnummer i.s.m. cliënt
  • Verwerken van post

Het resterende bedrag zal op uw leefgeld rekening worden gestort. Hiervan dient u zelf de resterende rekeningen te betalen. (telefoonrekening, internet, tv, abonnementen, etc.)

Budgetbeheer uitgebreid

  • Opstarten van het dossier
  • Betaling energierekening
  • Betaling waterrekening
  • Betaling huur/hypotheek
  • Betaling ziektekosten
  • Betaling gemeentelijke belastingen
  • Betaling waterschapheffingen
  • Tenminste één reservering (indien budget dit toelaat)
  • Betaling verzekeringen
  • Alle overige betalingen
  • Budgetplan
  • Nieuw rekeningnummer i.s.m. cliënt
  • Verwerken van post

Wij verzorgen indien nodig en mogelijk ook

  • Aanvraag huurtoeslag
  • Aanvraag zorgtoeslag
  • Contacten met schuldeisers
  • Kwijtschelding waterschapsbelasting
  • Kwijtscheiding gemeentelijke belasting
  • Aangifte Inkomstenbelasting box 1
  • Aanvragen gemeentelijke regelingen